کلاهبرداری میلیون دلاری به اسم تحصیل در ترکیه
نوشته شده توسط : سامیار

فردی که در اینستاگرام در پیج خود تشویق به تحصیل در ترکیه میکرد، و با وعده پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های ترکیه میلیون‌ها دلار از متقاضیان کلاهبرداری کرده بود در حالی بازداشت شد که تحقیقات برای دستگیری همدستان دیگر وی در ایران و ترکیه از سوی کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

شروع بررسی این پرونده با شکایت 5 خانواده درباره موسسه ای بود که ادعا میکرد با پرداخت 20 تا 50 هزار دلار به صورت اقساط، میتواند برای جوان آنها مجوز تحصیل در ترکیه بگیرد. آن هم در رشته ای پر متقاضی و پول ساز پزشکی. پس از گذشت مدتی و پایان اقساط، از این موسسه با خانواده ها تماس گرفته میشد و با گفتن اینکه فرزند آنها نمره قبولی را کسب نکرده و با آنها با پرداخت 50 هزار دلار میتوانند برای فرزند شان صندلی در دانشگاه معتبر ترکیه خریداری کنند، باز هم پول میگرفتند. یکی از شاکیان گفته که بعد از این درخواست، من به آنها گفتم پول ندارم و پسرم را برگردانید. آنها هم تهدید کردند که او را بیرون میکنیم و با بدبختی 50 هزار دلار به صورت یکجا از من گرفتند

اما پس از بررسی ها مشخص شد که آنها یک هتل را اجاره کرده اند و دانشجویان سال بالایی به پایینی ها تدریس میکنند.

متهم ۴۷ ساله این کلاهبرداری میلیون دلاری ادعا می‌‌کند، دانش آموخته کارشناسی ارشد روانشناسی و دانشجوی دکترا و مهندسی مکانیک از یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایران و بدون سابقه کیفری است و در قراداد ذکر شده که متقاضیان در ترکیه درس میخوانند و کنکور میدهند و بسته به توانایی شان هر جایی ممکن است قبول شوند و آنها 7 ساختمان اجاره کرده بودند که 3 تا برای پسر ها و 3 تا هم برای دختر ها بوده و یکی هم برای آموزش که با نشان دادن عکس آن، متقاضیان را اغوا میکردند.

کلاهبرداری میلیون دلاری به اسم تحصیل در ترکیه





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: